14 Nisan 2012 Cumartesi

BASİTLİK

...Romalılar, "Simplex veri sigillum" şeklinde söylerlerdi; "Basitlik hakikatın mührüdür". Bu neredeyse evrensel bir inancı ifade eder. İster bilimlerde olsun, ister insanlar arası ilişkilerde, bir sözün doğruluğunun en açık kanıtı mümkün olduğu kadar basit olmasıdır.
Bolko Von Oetinger; Clausewitz ve Strateji, syf 133
Notlarım; 29/07/2010; syf 81

Tüm Apple tasarımlarında Steve Jobs gençlik yıllarında Zen’e duyduğu ilgiyle sadeliğin karmaşıklığın tepe noktası olduğunu kavrıyor ve tüm tasarımlarda olabildiğince sade tasarımlar yapılmasını istiyor. 
 http://muge-thedaydreamer.blogspot.com/2012/01/steve-jobs-dahi-mi-yoksa-sadece-srads-m.html

Google' ana sayfası sadece kendi logosu ve arama boşluğundan ibaret.Ürünlerde olduğu kadar,  pazarlamada da reklamlar mümkün olduğu kadar basit ve sade olmalıdır. Sadece ana fikir, tüketicinin algısına kazınmalıdır. Sade ve basitlik kalitesizlik anlamına gelmemelidir. Tam aksine akılda kalıcı, anlaması kolay, merak uyandırıcı olmalıdır. Tüketicinin ilgisini cezbetmeli ve derinliği olmalıdır.
SERDAR BİÇER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder